Saturday, April 08, 2006

What the bleep do we know?

Ik heb gister voor de 3e keer 'What the bleep do we know' gekeken. Zo zwaar boeiend. En natuurlijk leverde het de nodige discussies op.

- Kwantum fysica


Kwantum fysica, kort en bondig, is een fysica van mogelijkheden. Dit zijn gerichte vragen over hoe wij de wereld ervaren, en of er een verschil is tussen hoe wij de wereld ervaren, en hoe deze werkelijk is.

De hersenen verwerken 400 miljard stukjes informatie per seconde. Maar wij zijn ons slechts van zo'n 2000 bewust. Ons bewustzijn van deze 2000 stukjes informatie, gaat slechts over de omgeving, ons lichaam, en over tijd.

Indien de hersenen 400 miljard stukjes informatie verwerken, maar slechts bewust zijn van 2000, betekent het dat de werkelijkheid altijd in de hersenen plaats vindt. Het ontvangt die informatie, maar we gebruiken het niet.

Is het mogelijk dat onze ogen meer zien, dan onze hersenen in ons bewustzijn projecteren? Zoals onze hersenen samengesteld zijn, zien wij slechts wat wij mogelijk achten. We vergelijken patronen, welke reeds door conditionering in onszelf aanwezig zijn.

We denken aan dingen, en dan maken we de realiteit meer werkelijk dan het is. En dan lopen we vast. We zitten vast in de gelijkheid van realiteit. Als realiteit tastbaar is, ben ik ontbetekenend en kan het niet meer veranderen. Maar als realiteit mijn mogelijkheid is, mogelijkheid van bewust zijn zelf, komt onmiddellijk de vraag hoe kan ik deze veranderen? Hoe kan ik het beter maken, hoe kan ik het gelukkiger maken? Ziet u hoe we ons zelfbeeld uitbreiden? In het oude denken, kon ik niets veranderen, omdat ik geen enkele rol speel in de realiteit. Realiteit is er al, het zijn materiele objecten die hun eigen gang gaan, via wetten van voorbestemming en wiskundige determinaties wat zij zullen doen in een bepaalde situatie. Ik, degene die het ervaart, heb er geen enkele rol in. In de nieuwe visie kan wiskunde ons iets geven. Het geeft ons de mogelijkheid dat wij door middel van wiskunde bewegingen kunnen veronderstellen. Maar het kan ons niet de werkelijke ervaring geven, welke ik in mijn bewustzijn heb. Ik kies voor die ervaring en daardoor in feite creëer ik mijn eigen werkelijkheid.



Als we bewust onze bestemming bepalen, en als we bewust vanuit een spiritueel standpunt spelen met het idee, dat onze gedachten de realiteit in ons leven kan beïnvloeden, want realiteit staat gelijk aan leven, dan heb ik een kleine overeenkomst wanneer ik mijn dag creëer. Ik gebruik deze tijd om mijn dag te creëren, en ik beïnvloed het kwantum veld. Als de waarnemer mij echt de hele tijd observeert als ik dit doe, en er is een spiritueel aspect aan mijzelf, geef me dan vandaag een teken dat je aandacht had. Voor een van de dingen die ik tot stand heb gebracht. En breng die op een manier die ik niet verwacht. Zodat ik verbaasd ben over mijn mogelijkheid om deze dingen te ervaren. En laat er geen twijfel over bestaan dat dit van jou komt."

Het is wetenschappelijk bewezen dat gedachten de structuur van water kunnen beïnvloeden. Ons lichaam bestaat voor 90% uit water. Denk je dan eens in wat wij met ons lichaam kunnen doen, door middel van gedachten.

---> Wij vinden: huuraaaaay bring on the good time ^^ Het is zoals ze altijd al gezegd hebben, positief denken is de kracht. Wij zijn echter verslaafd aan een bepaald soort emoties, in veel gevallen zijn dit negatieve emoties. Op het moment dat wij een emotie ervaren, worden er peptiden van een bepaald soort emotie de bloedbaan ingestuurd. Cellen hebben receptoren voor de verschillende soorten peptiden. De cel past zich echter aan aan de hoeveelheid peptiden van een bepaald soort, en zal meer receptoren aan gaan maken wanneer de cel vernieuwd moet worden. Hierdoor bouwen we een structuur in onze hersenen, die bepaalde emoties aan bepaalde gebeurtenissen koppelen. Als wij in staat zijn, andere emoties te koppelen aan gebeurtenissen, zijn we dus ook in staat de structuur in onze hersenen te veranderen en daarmee ons welzijn, onze omgeving, ons leven ten goede te beinvloeden. Jij creeert je eigen succes.

You can do it put yer ass into it ^^

- Degeneratie

Het veranderen van een gen wordt mutatie genoemd. Het veranderen van een essentieel gen wordt echter geen mutatie genoemd, maar beschadiging. Daarom wordt dit al degeneratie gezien en en niet als evolutie. Voorbeeld: Vleermuis in een grot die zijn zicht verliest.

---> Wij vinden: dit is geen degeneratie maar aanpassing.

Survival of the fittest Max, AND WE'VE GOT THE FUCKING GUN!

- Mogelijkheid van een utopische samenleving

Hier hebben we uren over gediscussieerd, maar we worden het maar niet met elkaar eens. Hier komt nog wat als ik tijd heb ;p

---> Wij vinden: heeeeeeel veeeeeel ;p

More to come ^^

No comments: